menu

Nyheder

Seneste nyhed:

Fortsat positiv tilvækst når digitalt driver reklamemarkedet

2017-10-26

Nu har IRM, i samarbejde med Ole E. Andersen, ekstern lektor på CBS, publiceret den årlige prognose for det danske reklamemarked. Prognosen viser en positiv tilvækst for 2017-2018, hvor de digitale investeringer fungerer som motor. Sammenlagt forventes reklameforbruget at blive øget til 13,6 milliarder DKK i 2017, hvilket er en vækst på 2,4 procent sammenlignet med 2016. Tilvæksten forventes at...

Læs seneste nyhed Hent

Nordic ad market 2016: postive growth

2017-06-20

IRM has now published the report ”The Nordic Advertising Market 2016” which illustrates ad spend development in the Nordic markets during 2016. Dur...

Læs mere

IRM skal stå for den danske reklameforbrugsundersøgelse

2017-06-01

Tilbyder abonnenterne flere og hyppigere rapporter om reklamemarkedet

Hent

Nordic Programmatic Market

2017-05-11

IRM has for the first time consolidated Nordic data in order to determine the size of the Nordic programmatic market.

Læs mere

Nordic Ad Spend Jan-Jun 2016

2016-10-21

IRM has now published the report "The Nordic Advertising Market Jan-Jun 2016" which describes Nordic ad spend development during the first half of...

Læs mere

Positiv tilvækst 2016-2017

2016-10-04

Nu har IRM, i samarbejde med Ole E. Andersen, ekstern lektor på CBS, publiceret den årlige prognose for det danske reklamemarked. Prognosen viser e...

Læs mere

Danmark er vinderen på det nordiske reklamemarked

2016-06-17

Nu har IRM publiceret rapporten ”The Nordic Advertising Market 2015” som beskriver udviklingen på de nordiske reklamemarkeder i 2015. I Danmark har reklamemarkedet ændret sig positivt fra de seneste års negative udvikling til en stigning på 3.1% i 2015, hvilket er den største tilvækst i Norden.

Læs mere Hent

IRMs gode nyhed: Markedet vokser i 2015-2016

2015-12-03

Idag præsenteres IRMs nye prognose i samarbejde med ekstern lektor Ole E. Andersen. Prognosen viser, at investeringerne på det danske reklamemarked forventes at stige i både 2015 og 2016, sammenlignet med foregående år. I alt forventes reklamekøb i medier for ca. 14,9 milliarder kronor i helåret 2015.

Læs mere Hent

Hvem vinder og hvem taber på mediemarkedet 2016

2015-11-19

IRMs prognose for 2015-2016 presenteres torsdag 3. december af adm. direktør for IRM Madeleine Thor og ekstern lektor ved CBS Ole E. Andersen i Pr...

Læs mere

Nordic Ad Spend in 2014: Finland & Norway show biggest decline

2015-06-17

IRM has just presented the report ”The Nordic Advertising Market 2014” which shows that media investment in the Nordic region amounted to 9.1 bill...

Læs mere

Nordic Advertising Market Below European Average

2014-12-12

IRM's report "The International Advertising Market 2013" shows that European advertising investment decreased marginally, turnover was €105 billion during 2013. The Nordic Advertising market amounted to €8,3 billion corresponding to a decrease of 2% as compared to the previous year.

Læs mere

Stabilisering i 2015

2014-11-11

IRM:s nye prognose i samarbejde med ekstern lektor Ole E. Andersen viser, at investeringerne på det danske reklamemarked forventes at blive lidt mindre i 2014 sammenlignet med 2013. I 2015 regner IRM med en stabilisering af markedet.

Læs mere Hent

Negative development for the Nordic advertising market

2014-10-16

Media investment in the Nordic region amounted to €4.6 billion during the first half of 2014, according to IRM:s report ”The Nordic Advertising Market Jan-June 2014”. The growth rate compared to the corresponding time period 2013 was -4.6%.

Læs mere

Negative development for the Nordics in 2013

2014-06-17

The Nordic research institute IRM has just presented the report ”The Nordic Advertising Market 2013”. Media investment in the Nordic region amounted to 9.6 billion Euros last year, a decline of 2.7 percent compared to 2012.

Læs mere Hent

Søgeordsmarkedsføring største reklameform i 2014

2013-10-30

IRM:s nye prognose i samarbejde med ekstern lektor Ole E. Andersen viser, at investeringerne på det danske reklamemarked forventes at gå tilbage både i 2013 og 2014. Markedet viser dog svage tegn på forbedring, og tilbagegangen ventes at blive mindre i 2014 end i 2013.

Læs mere Hent

Danmark har verdensrekord i internetreklame

2013-10-23

IRM:s rapport The International Advertising Market viser at danske annoncører lægger relativt størst andel af reklamebudgetterne på digitale kanaler. Internetkøbet udgør 36,3 procent af de samlede reklameinvesteringer i Danmark i 2012.

Læs mere Hent

Reklamemarkedet på rette vej

2013-10-18

The Nordic Advertising Market Jan-Jun 2013 fra det Nordiske institut IRM (Institutet för Reklam- och Mediestatistik) viser at reklameinvesteringerne fortsætter tilbagegangen i hele Norden i årets første halvår. I Danmark er styrken i tilbagegangen dog noget mindre.

Læs mere Hent

Decline in all Nordic markets 2012

2013-06-19

IRM:s new report "The Nordic Advertising Market 2012" depicts a weakening of the Nordic market. Total advertising investment in Nordic media amounted to €9.8 billion during 2012. In local currencies, all countries showed decreasing ad spend.

Læs mere

Mobilmarkedsføringen vokser i rekordfart

2013-05-28

IRM:s nye prognose for den norske reklamemarkedet i 2013-2014 viser at forventningene er noe nedjustert. Men en kategori vokser i rekordfart og det er mobilmarkedsføringen som forventes å omsette 240 millioner i 2013 og veksten i 2014 er estimert til 75 prosent.

Læs mere

Ljusning i slutet av 2013

2013-03-15

Den nya prognosen från IRM visar att reklammarknaden i Sverige fortsätter att tappa under första halvåret 2013 men att en ljusning, om än liten, väntas mot slutet av året. Den osäkra världsekonomin gör att kräftgången för reklammarknaden fortsätter.

Læs mere

2013 blir et null-år i reklamemarkedet

2013-03-12

IRMs nye prognose for 2013 viser at forventningene i reklamemarkedet er reduserte og 2013 blir til et nullvekstår.

Læs mere

Tilbagegangen fortsætter i 2013

2012-11-01

En ny rapport fra IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) sammen med Markedsdialog viser at det danske reklamemarked forventes at gå tilbage 4,9 procent i 2012 efter et svært første halvår. For 2013 forventes en lidt mindre tilbagegang på 1,7 procent.

Læs mere

Danmark har det sværest af de nordiske reklamemarkeder

2012-10-22

En ny rapport fra det Nordiske institut IRM (Institutet för Reklam- och Mediestatistik) viser at Danmark havde det sværest blandt nordiske reklamemarkeder i første halvår 2012.

Læs mere

Dempede forventning på de norske markedet i 2012-2013

2012-10-02

IRMs nye prognose for reklamemarkedet i Norge i 2012 og 2013 justeres noe ned. Det er nedgangen for dagspressen som er hovedårsaken, noe som begrunnes i den aksellererende strukturforandringen som skjer på markedet.

Læs mere

Svag tillväxt för svenska reklammarknaden

2012-09-20

Den nya prognosen från IRM visar att reklammarknaden i Sverige fortsätter att öka under 2012 och 2013, om än med små tal. Den osäkra världsekonomin gör att IRM är mer försiktiga i prognosen än tidigare. Totalt förväntas reklammarknaden öka marginellt under 2012 och med 0,9 procent under 2013.

Læs mere

Dansk reklame voksede stærkest i de nordiske lande 2011

2012-06-28

I løbet af året 2011 voksede det danske reklamemarked med 4,5 procent i forhold til 2010. Dette er den største stigning blandt de nordiske lande.

Læs mere