menu

Fortsat positiv tilvækst når digitalt driver reklamemarkedet

Nu har IRM, i samarbejde med Ole E. Andersen, ekstern lektor på CBS, publiceret den årlige prognose for det danske reklamemarked.

 

Prognosen viser en positiv tilvækst for 2017-2018, hvor de digitale investeringer fungerer som motor. Sammenlagt forventes reklameforbruget at blive øget til 13,6 milliarder DKK i 2017, hvilket er en vækst på 2,4 procent sammenlignet med 2016.

 

Tilvæksten forventes at øges en anelse i 2018, hvor reklamemarkedet ifølge prognosen vil omsætte 14 milliarder DKK. Det er en stigning i reklameinvesteringerne på 2,8 procent i forhold til 2017. Det danske marked præges fortsat, ligesom de øvrige nordiske markeder, af den strukturelle omrokering af reklamer fra trykte til digitale medier. Det er de digitale investeringer som kommer til at drive reklameforbruget i prognoseperioden. Også de traditionelle medier radio og outdoor forventes at få positiv udvikling.

 

IRM vil i fremtiden øge sine aktiviteter i Danmark. I sommer blev det annonceret, at IRM bliver ny leverandør af den danske Reklameforbrugsundersøgelse. IRM indleder nu en dialog med alla medier på markedet, bliv abonnent på IRM-databasen og vi vil tilbyde dig prognosen!

 

Rapporten indeholder historiske data for hver mediegruppe fra og med 2016 samt prognose for 2017-2018. 15 sider inkl. summary in English. PRIS: 5000 D.KR. Til webshop 

 

 

Hent